Nieuw jaar, nieuwe uitdagingen

4 januari 2020 - Rolde, Nederland

Inmiddels zijn we al weer in het nieuwe jaar, waarvoor nog de allerbeste wensen!

December is voor mij in een sneltreinvaart voorbij gevlogen. Sinterklaas, de fantastische maar te korte trip naar Egypte met Jesse en Kerst... Daar waar ik dacht nog wel wat tijd te hebben, voelt alles nu alsof het op het laatste moment moet gebeuren. Maar wat is er in de tussentijd al veel gebeurd en veel in gang gezet. Ik heb per 1 februari mijn huur opgezegd. Ik ben opgelicht via Marktplaats toen ik een GoPro wilde kopen. Het 'Grote Opruimen' is begonnen. En allemachtig, wat kom je er dan achter hoe schaars tijd is en hoeveel spullen je eigenlijk kunt verzamelen...

Een kleine terugblik op de trip die ik heb gemaakt in Egypte; ik heb voor het eerst in mijn leven een driftduik gemaakt! Dan word je op een bepaald punt in het water gedropt, duik je met de stroom mee en word je op een ander punt door de boot weer opgepikt. Voor het eerst heb ik ook op een diepte van 26,3m gedoken. En wat een fantastische dingen heb ik mogen zien. Waaierkoraal, murenen... Fenomenaal was het.
Tussen Jesse en mij is ook alles goed gegaan, voor de mensen die daar nieuwsgierig naar zijn ;). Foto's van de bijzondere wereld in Egypte zijn gedeeld via Instagram (@yessicould) en Facebook. Voor mij een vakantie van veel 'eerste keren'. When was the last time you did something for the first time?

Tussen Kerst en Oud&Nieuw heb ik een kleine tattoo laten zetten van 'Boeddha's ogen'. Een klein symbool, met voor mij heel grote waarde.
Het helpt mij herinneren dat de banden met voor mij belangrijke personen er altijd is, ook al ben ik straks fysiek niet dichtbij. Het besef dat ik straks zo ver weg ben van al die mensen en het niet kunnen knuffelen van mijn kat, is overigens wel een zware.
Ikzelf houd op het moment niet altijd even goed bij wat er allemaal gebeurd. Emotioneel gebeurt er veel.  Toen ik de keuze heb gemaakt per 1 februari mijn huur op te zeggen, merkte ik zowel een rust als een onzekerheid, maar die laatste is vooral in praktische zin. Afbreken van mijn fysieke veilige haven... Met het opruimen van de spullen schommelen mijn emoties heen en weer. But it's all part of the journey. Loslaten en afstand doen van wat er niet meer toe doet. Een goede afsluiter van 2019. Ruimte maken voor moois en nieuws in 2020. Heeft iemand toevallig nog iets nodig? ;)

Een paar dagen geleden heb ik mij aangemeld voor WorkAway; een site waar wereldwijd projecten worden aangeboden waar je aan het werk kunt. Ik moet mijn profiel nog even afmaken en dan kan ik lekker gaan neuzen naar de projecten die mij aanspreken :). Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Tot de volgende keer!

Liefs,
Yessica

1. Coby:
    4 januari 2020
    Wow, wat een stappen weer gezet Yessica! Betekent het opzeggen van de huur per 1 feb ook dat je in februari op het vliegtuig stapt? Ben nieuwsgierig naar je planning😉.
  2. Yessica:
    5 januari 2020
    Ik heb nog geen idee wanneer ik op het vliegtuig stap... Dus dat is nog even spannend 😊
  3. Gieneke:
    5 januari 2020
    En toen kwam het wel heel dicht bij.... gewoon doen!!!
  4. Rienk:
    6 januari 2020
    Hoi Yessica, ik ga je volgen! Leuke verhalen tot nu toe :). Heel veel succes, geluk en plezier gewenst.
  5. Mariska:
    24 januari 2020
    Wat heb je het weer mooi verwoord Yes! Weg met die onzekerheid: "Jij kunt dit!"