Ruimte voor nieuw

4 februari 2020 - Rolde, Nederland

Wat een bevalling was dat zeg, mijn huis afsluiten.
Gepaard met menig traan en een zenuwinzinking is het gelukt om van heel veel dingen afscheid te nemen en de sleutels met een rustig gevoel in te leveren.

Januari duurt voor mij gevoelsmatig normaal gesproken lang, maar deze keer is de maand voorbij gevlogen. Het voorbereiden op afscheid nemen van mijn 'basis' en mijn spullen duurde ongeveer twee weken. Daarna volgde een week waarin ik vrijwel al mijn grote spullen verkocht/verhuisde, mijn kat naar mijn ouders bracht en daarmee ook de ziel uit mijn huis haalde. Dat voelde heel gek.
De laatste week was qua opruimen heftig, omdat de chaos in mijn hoofd net zo groot was als die in mijn huis. Het was aanpoten geblazen. Ik ging over mijn eigen grenzen heen en kon die zaterdag niet meer zonder pijn lopen of zitten. Puur omdat de boel simpelweg klaar moest zijn. Toen ik eindelijk stil kon zitten, kon ik écht niet meer. Mijn emmertje liep over en mijn reserves waren op. Op liefdevol aandringen van Jesse toch maar gekozen voor een avond rust in plaats van op verjaardag gaan. En die rust was ook even hard nodig.
Zondag de laatste dingen in de auto gooien en schoonmaken wat mijn 'thuis' was. Het voelt niet meer als van mij. Een besef wat mij kracht geeft. De voorbereidingen, het bewust 'ontspullen'; het heeft me allemaal geholpen in het afstand kunnen doen.
En 03/02/2020 mocht ik dan de sleutel inleveren. Wat een interne rust...

In de tussentijd heeft Jesse ruimte gemaakt in zijn huis om mij te verwelkomen komende periode. Er zijn nog best wel wat dozen met praktische spullen zijn kant opgegaan. Zo'n groot huis heeft hij niet, dus door al die dozen lijkt zijn huis nog kleiner. Ben ik in het ene huis klaar met opruimen, mag ik verder in de andere, haha. Het geeft hem ook wel de nodige onrust. Maar ondanks de onrust bij ons beiden, lijken we elkaar wel telkens weer te vinden en voelt het nog steeds goed samen.

Maar ik ben weer een stap dichterbij.
Dichterbij mijn reis.
Ik heb nu ook het gevoel dat daar wat meer ruimte voor is om uit te zoeken waar ik wil starten. De ideeën die ik afgelopen weken heb opgedaan, zijn lekker aan het broeden in mijn hoofd tot de volgende stap ontstaat. En zodra die is ontstaan, doe ik jullie ook weer een update!

Tot de volgende :)

Yessica

1. Gieneke:
    Topper!!!!
  2. Mariska:
    4 februari 2020
    Wat heb je dat mooi verwoord Yes! Keep going and make some memories!
  3. Coby:
    4 februari 2020
    Alweer belangrijke stappen gezet op weg richting je droom!